Venit-a iepurașul cu trafic mult în traistă (nu zic nimic de ouțe că ăsta e un site serios)? Dacă nu ai fost prea inspirat, citește și articolul ăsta; știu, este despre Valentine’s, dar e aceeași Marie, doar cu boruri mai largi. Adaptează-l.
După valul pascal, când tot românul suflă-n portofel, ai tendința să stai cu mâinile în sân până se apropie 1 iunie, însă, în online, treaba se temină numai când vrei tu. Acum, că ai un respiro comercial, poți să te așezi la gura sobei și să te ocupi de lucruri veșnic notate ca *idee. Unele dintre ele țin de SEO, altele nu. Uite ce aș face eu acum, în locul tău:
- Mi-aș lua măsurile din nou. După pască, drob, miel și cozonaci, graficele în analytics tre să fie mai curbate și mai dodoloațe. E de bine. Nu vrei să te întorci la formele anterioare. Ia vezi ce poți face ca să-ți pastrezi traficul umflat: ce tip de promoții ai folosit și a mers ca uns, ce produse au asociat utilizatorii în coșul iepurașului, la ce au reactionat în newslettere, câți clienți nou-nouți ai adus și cu ce îi poți momi înapoi în site. Pe scurt: caută metode de a-ți consolida rezultatele proaspăt obținute; nu degeaba nu spunem „Bate fieru’ când se răcorește” 😉
- Aș studia concurența; cel mai probabil, doarme acum. Bagă 2-3 seach-uri în Google (incognito!) și vezi cu cine te bați. În prealabil, instalează-ți și MozBar-ul, ca să vezi ușor ce autoritate au. E gratis. Fă un tabel frumos cu principalii concurenți, autoritatea domeniului, a landing page-ului și acordă note pentru conținut, meta taguri, headinguri, linking și orice alte minuni crezi tu că vă mai diferențiază – cum ar fi numărul de review-uri, spre exemplu. Vezi unde e loc de creștere: cel mai probabil, nu sunt toți perfecți; ai ocazia să aduni ce e mai bun de la fiecare.
- Aș scotoci în Search Analytics-ul din Google Search Console. Vezi ce cuvinte cheie îți aduc trafic, mai nou. Scoate-le într-un tabel și ordonează-le după toți metricii. Sigur dai măcar peste 1 cuvânt cu impresii multe pentru care te poziționezi pe pagina doi din SERP (Google it). Cu alte cuvinte, caută fructele care atârnă mai jos; sunt cele mai zemoase 😉 Dacă tot ești aici, uită-te puțin și la erorile 404: nu cumva pierzi trafic ca o minge gonflabilă ceaușistă?
- Aș băga un ochi și în Google Analytics. Cum ți-a fluctuat traficul pe surse și pe tipuri de pagini? Dacă ai o structură arborescentă frumoasă, vei putea face asta (sau dacă știi ceva regex, dar vom vorbi despre ele când epuizăm lucrurile de bază). Compară YoY și MoM. N-ai idee câte idei îți pot gâdila retina când vezi cifrele puse în grafice.
Sigur, mai poți face o groază de chestii, însă e bine dacă faci și atât. E un fel de autopalpare: puțini o facem; când o facem, nu ne zice nimic, dar, dacă o dată ai surprins o gâlmă aiurea, toate controalele anterioare au meritat. Și site-ul, ca și organismul uman, poate ascunde lucruri la care nu te aștepți 😉
PS: aș pregăti o promoție de Crăciun; ba aș trage și un party pentru angajați, așa, în ciuda mielului.
Scurt și la obiect, îmi place.
Pentru scotocitul mai profund prin Search Analytics, recomand Search Analytics for Sheets, un add-on pentru Google Sheets pe care l-am creat ca să găsești mai multe fructe într-un timp mult mai scurt (ce ți-e și cu industrializarea asta). Am vorbit în câteva rânduri despre cum poate fi folosit pe blog-ul celor de la Moz: https://moz.com/blog/how-to-use-search-analytics-in-google-sheets-for-better-seo-insights
Post-Paște fericit!
Multumesc pentru sugestie 🙂 O sa-l testez cu proxima ocazie.
Numai bine 😉