Cere și ți se va da (o ofertă SEO relevantă)

– Cât mă costă SEO pentru un site?
– Io știu … între „moca” și „WTF?!”.

N-am cum să răspund la întrebarea asta în blind, dar pot să îți spun ce ar trebui să mă întrebi ca să primești o ofertă clară de preț și nu un puhoi de întrebări ajutătoare.

Mă întâlnesc cu o multitudine de moduri de-a cere o ofertă. Unele sunt formulate cu subiect și predicat, altele, însă, sună cam așa: 

  1. Te bagi la SEO pentru un magazin online? Cât ceri? 

    Noo …. apăi e cât Amazonu’ sau cât un buticel din Văscăuți? A mai pus cineva mâna pe el, sau e prima lui dată? Vinde haine sau bujii de tractor? E pe val sau se zbate în groapă?

    Nu te panica, tot un audit SEO o să-ți sugerez, dar cum arată și cât te costă, variază mult, în funcție de context.

    A. Dacă îmi spui că ești la început, abia făcuși ochi în online, te zbați în mizeria internetului, n-o să-ți sugerez să-mi virezi juma’ din bugetu’ de marketing, că-s oamă de omenie și îmi place să dorm bine noaptea. O să-ți propun o variantă de criză a auditului SEO, să vedem dacă ai blockere nasoale și-o să-ți dau niște linii între care să te miști singurel, în siguranță, pe plaiurile SEO, până îți va da mâna să-ți iei om. Prețul va fi pe măsură. O versiune prescurtată de audit nu îmi ia mai mult de 3-4 ore, iar prețul timpului meu e undeva între 15 si 20 de euro/ oră, în funcție de dificultate.

    Îți vând un pont: dacă ai un erotic shop, discountul o să-ți excite bugetu’.

    B. Dacă ești deja pe plus și nevoia ta e să crești, ai nevoie de un research amănunțit, linii clare între cuvinte cheie și landing page-uri, sugestii de texte și tot ce mi-o mai naște mie mintea când m-oi zgâi la site-ul tău. Poate să-mi ia până la 10-12 ore și tot atâtea fire albe. Fă un calcul.

    C. Ești mare spre mastodont. Ai vechime și volum. Mă aștept să găsesc absolut orice gogomănie sau mister în ițele pierdute în negură ale analytics-ului tău. N-am să te cred pe cuvânt că ești curat ca o lacrimă de unicorn, ci am să scotocesc tooooot ce ai făcut din ziua 1 până azi și a lăsat urme. Asta o să-mi ia timp. Mult. Mai puțin de 18 ore nu estimez nici pișcată. Și, chiar și așa, de obicei, sar binișor de timpul estimat. 
    Motivul pentru care te caut și-n gaură de șarpe e ca nu vreau să am parte de surprize pe parcursul colaborării ulterioare (dacă alegem varianta aceasta).

    D. Ești de oricare neam de mai sus, dar, cumva, SEO nu e pentru tine. Fie nu se caută organic ce oferi, fie modelul de business e incompatibil cu SEO. Am să-ți explic de ce se întâmplă asta și nu am să-ți iau banii aiurea. Știi, și mie îmi place să fac chestii utile.

  2. Îmi fac un site și vreau să îl fac gata optimizat. Cât ceri?

    Aceleași întrebări se aplică. 

    Sigur că te ajut să facem o structură prietenoasă, să targetăm toate cuvintele cheie relevante, să fie totul OK din punct de vedere tehnic, să testezi toate implementările pe care le recomand, dar asta poate să dureze oricât, în funcție de complexitate. Sub 5h n-are cum să-mi ia. Limita e cerul.

  3. Soro, gata, mă apuc să îmi fac un blog de proiecte handmade cu dopuri de plută. Rup norii cu el! Cât îmi iei?

    Cum monetizezi? 

    Nu-ți voi lua banii, dacă încă nu ai un model de business prin care să și produci ceva. Și nici nu muncesc moka defel. Dacă suntem frați de cruce, îți dau câteva sfaturi și idei, niște materiale de unde să înveți chestii și, dacă chiar ești determinat, te descurci.

    Hai să îți spun cam ce ar trebui să cuprindă o(rice) cerere de ofertă, ca să primești ce iți dorești:

    1. Date despre site-ul tău: specificul lui, vechimea, platforma pe care e construit.
    2. Nevoia care te-a împins spre mine.
    3. Situația actuală din punct de vedere SEO: s-a mai lucrat, dacă da, cu ce rezultate, ai fost penalizat vreodată, de-astea.
    4. Unde vrei să ajungi: vrei trafic organic sau te interesează numai anumite cuvinte cheie?

    După cum vezi, nu sar niciodată direct la colaborări lungi. Aleg să încep cu un audit SEO pentru că numai în urma lui pot evalua situația și pot face o estimare clară în baza căreia să începem o dulce colaborare.

    Al doilea motiv pentru care procedez așa, este să apucăm să ne cunoaștem. Un fel de perioadă de probă. Nu suntem toți compatibili cu toți și niciun preț nu justifică o relație nefericită. Nici în viață, nici în SEO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *