Probabil ai auzit frecvent expresia „Content is king”; în traducere liberă, „conținutul tronează”.
Dacă te interesează SEO (altfel de ce ești aici?), ai citit și despre ce înseamnă asta: să creezi și să publici constant conținut proaspăt, unic, relevant. Abstraaact.
Hai să descâlcim beleaua.
„Unic” e la mintea galinaceei. Nu mai găsești nicăieri acel conținut: nici la altul, nici la tine (în altă pagină). Dacă nu ți-e prea clar, citește mai multe despre conținutul duplicat; „de ce”-ul se aplică oricărui tip de site. Motoarele îți vor iubi pagina pentru că oferi utilizatorului ce niciun altul nu-i oferă. Ești un fel de Făt-Frumos pentru search.
De ce proaspăt? Păi, dacă tu ai pus astăzi un articol despre legea pensiilor, e mult mai probabil să prezinți informații de actualitate, în comparație cu un concurent care a publicat informații pe aceeasi temă acum un an. Asta înseamnă că ai mai multe șanse să îl lămurești pe Gogu, căruia i s-a tăiat de arat pe câmpul muncii. Ai o bilă albă în algoritmul motoarelor de căutare.
Ce poți să faci, însă, dacă ăla e subiectul, nu s-a mai întâmplat nimic hot de juma’ de an? Devii inventiv. Mai scrii ceva în pagina aceea; preferabil nu „Ana are mere”. Poți scrie, „Ana, care a vândut mere 20 de ani la aprozarul din Băicoi, va putea să se pensioneze anticipat în 2020, conform noii legi a pensiilor, beneficiind de o pensie de 696 de lei.”
N-ai chef să scrii? Dă-le apă la moară! Cum cui? Userilor! Fă-i să comenteze, să-și dea cu părerea, să-și strige indignarea. Să scrie ei gratis, pentru tine. Doar ai grijă să fie la subiect, să nu îți transforme site-ul în XXX (dacă nu e deja) și să fie indexabilă gâlceava lor.
Nu ai ce să pui proaspăt, că tu vinzi același teveu de când l-a lansat mama lui. Încurajează-ți userii să scrie review-uri. Dă-le mailuri după achiziție. Recompensează-i. Scoate-le în față produsele extreme, care le dau idei. Unii chiar n-au altă treabă decât să se dea rotunzi că fac bășcălie de un produs dubios. Lasă-i. Sunt cele 15′ de faimă ale lor, dar îți folosesc și ție.
Proaspăt a mai fost de înțeles. Dar relevant? Pentru ce anume? Cine decide dacă un text e sau nu relevant?
Motorul de căutare vrea să rezolve nevoia utilizatorului, ceea ce se întâmplă dacă pagina ta răspunde intenției lui de căutare; adică dacă e relevantă pentru el. Hai ca n-a fost așa greu.
Cum faci asta? Cum ar fi frumos să fie și în viață: spui ce faci si faci ce spui. Nu-l induce pe Gogu în eroare! Dacă îi promiti „calculator RCA”, nu îi da un text chior despre cum ar funcționa așa ceva; dă-i instrumentul pe care și-l dorește! Altfel face cale întoarsă din site, îți strică metricii, Google vede și te trimite în pagina ț-șpe.
Așa te și prinzi dacă ești sau nu relevant: stai cu ochii pe Analytics; e cel mai bun prieten al tău!
Spor și inspirație să ai!