Metode clasice de sinucidere în SEO

Pericolul cel mai mare în SEO nu este să nu îți valorifici potențialul, ci să te autosabotezi. Desigur, involuntar. O singură dată am auzit un onliner cu greutate spunând „dar n-ar fi mai bine să dezindexăm site-ul? De ce să depindă jumate din traficul nostru de Google?!”. Îmi place să cred că a fost doar un test pentru nervii mei.

Fără vorbă lungă, iată cum poți să îți tai creanga de sub picioare rapid și sigur:

capcane seo

  1. Harakiri prin noindex. Ai zice că n-ai cum sa pui tag noindex site-wide in head-ul paginilor sau „disallow: /” în robots.txt, că nu ești inconștient și-ți scrie mâna cod fără voia ta.

Surpriză, am întâlnit așa o minunăție și încă la un site cu măcar 10% din traficul Pieței Victoriei din aceste triste zile. Nu, nu e nimeni nebun și nici nu a sabotat vreun programator supărat site-ul. Culmea, precauția le-a dăunat. Au pus noindex pe o variantă de dezvoltare a site-ului și au uitat să îl șteargă atunci când au pus-o live. S-au prins greu, târziu, după ce au văzut o mare gaură în trafic. Si-au revenit in 2-3 săptămâni, însă a fost un caz fericit, brandul fiind unul puternic.

Pentru mine a fost, poate, cea mai frumoasă săptămână ca specialist SEO: muncă de investigație în echipă, până la ore târzii. Dramă, mister, oboseală și satisfacția dezlegării misterului; un fel de Sherlock pe steroizi.

2. Expunerea la bube transmisibile online; cu alte cuvinte, probleme cu protecția; cu alte-alte cuvinte, belele cu securitatea site-ului: certificat SSL expirat, neconform șamd. E o mare piedică pentru că Google te va marca cu roșu, scarlet letter style și va avertiza utilizatorul că se expune la o conexiune neprotejata. Se poate întampla oricui. Sună-ți urgent sys adminu’.

O altă posibilitate este inserarea în site de cod „malițios” printr-un iframe. E suficient să facă site-ul original o schimbare nefericită și să se propage. Aici ai nevoie de programator. Tot urgent.

Vestea bună e că se rezolvă repede și nu te lasă cu beteșuguri pe termen lung.

3. Dispariția prin teleportare; bine, prin portare. Se întâmplă atunci când schimbi chestii (a se citi URL-uri) și ignori SEOfilul: zero redirecturi, deci zero trafic organic. Când schimbi platforma sau domeniul și nu transferi trafic și relevanță de la vechi la nou, te prezinți în fața motoarelor de căutare cu un nou născut, după ce tocmai ai ucis un vlăjgan în putere.

Și pe-asta am întâlnit-o. Necăjitul era ferm convins ca l-a penalizat Google; de-aia tratez cazurile noi cum tratează Dr. House pacienții: pun tot sub semnul întrebarii și verific tot. În cazul ăsta, analytics-ul m-a lămurit: URL-urile de după „penalizare” nu figurau deloc înainte de T0.

Timpul de recuperare depinde direct de cât de repede corectezi problema. Dacă trece prea mult timp … o iei ca de la zero.

4. Sindromul Hansel și Gretel. Dispariția potecilor. Bine, ies din metaforă: uciderea involuntară a linkurilor interne, fie prin ajax, fie prin clasic delete. Dacă eu consider că o zonă din site nu e suficient de importantă încât să linkez spre ea, de ce ar considera altfel motoarele de căutare?

Da, Google se laudă că poate crawl-ui aproape orice, dar încă nu m-aș baza pe asta.

5. Moartea prin spam. Nu știu de ce ar mai face cineva așa ceva, însă mă văd datoare să o menționez și pe-asta. Nu folosi tool-uri automate de link building care îți promit mii de linkuri imediat. Sunt complet inutile, în cel mai bun caz. În cel mai rău, te trezești în recyle bin-ul motoarelor de căutare. Se rezolvă cu mult efort și în timp îndelungat, așa că nu te juca. Pinguinul e simpatic doar in mediul lui, nu și când e mesagerul lui Google.

Până data viitoare, nu uitați că prevenția e mai bună decât vindecarea.

Dacă nu ești 100% lămurit, lasă-mi un mesaj:

[wd_contact_form id=”10″]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *