Nu e ceea ce pare!

Nu întotdeauna, cel puțin …

Zilele astea, toată Românica este preocupată de soarta sa și își urlă tare păsul în miezul urbei. Strig și io tare „hai ai noștri”, însa nu pot să nu remarc că mâinile de pe pancarte erau, până mai ieri, pe mouse.

Ia aruncă-ți repede ochișorii pe Analytics: și al tău arată trist, așa?

Scădere de trafic organic analytics

Indiferent că am lucrat inhouse sau în agenție, am primit constant cereri de analiză a cauzelor scăderii traficului. De multe ori, ele erau în site: conținut copiat, „îmbunătățiri” neinspirate, link building calitatea a 2a en gros, portări grosiere etc. În restul cazurilor, contextul era balaurul poveștii.

Azi îți arăt cazurile cu care m-am întâlnit până acum, ca să le elimini înainte de a vărsa sânge de SEOfil nevinovat 🙂

Sezonalitatea. E cea mai comună. Nici n-aș fi trecut-o aici, însă de multe ori e nuanțată și nu toți suntem conștienți că iarna nu-i ca vara. Anvelopele de iarnă nu se caută chiar toată iarna (octombrie-noiembrie e vârful de sezon) și nici costumele de baie toată vara. Începătorii se pot speria de o scădere „precoce” de trafic.

Ciclul de viață al produsului. Camerele foto tip „săpunieră” sunt la final de carieră, de când telefoanele au preluat și jobul lor. Tabletele au prins pentru un timp, aria lor restrângându-se treptat; probabil vor ramâne de nișă. Momentul începerii declinului nu e întotdeauna previzibil. Suntem în continuă schimbare. Eu fac parte dintr-o generație care a cumpărat casete audio și care și-a salvat lucrarea de diplomă pe floppy disk. Asta e: nu ne iartă nici vremea, nici vremurile, însă orice declin e semn că a început să se caute altceva, deci o oportunitate. Stai cu ochii pe trenduri.

Vremea. O zi însorită te poate sabota, la fel cum o ploicică de 36 de ore poate să îți aducă un record de trafic. Frecatul mouse-ului e o activitate indoor. Nici pe mobil nu face lumea operatiuni complexe când e călare pe biclă sau la iarbă verde. Navighează casual pe rețelele de socializare.

Sărbătorile. E de la sine înțeles, dar le trec și pe ele aici. Nu prea au userii chef să se conecteze la net când sunt deja conectați la familie.

Evenimentele media. În funcție de specificul fiecărei țări, se pot înregistra scăderi masive de trafic în timpul unor dezbateri politice, al unor etape de campionate sportive, al unor festivaluri șamd. Tot ce se transmite la TV și are mare lipici poate dăuna traficului.

Zilele de după sarbatorile de shopping. Dacă nu mă crezi, încearcă să ceri împrumut 1000 de lei unui prieten, în ianuarie. După fiecare exces urmează un recul și după orice ospăț, o foame.

Mișcările sociale. Am ajuns la zilele noastre. De peste o saptămână consumăm numai știri și ne hrănim cu idei. Presa online e pe val, magazinele sub apă. Să vedem cine câștigă: foamea de dreptate sau foamea de dragoste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *