Paginile duplicat în eCommerce sau de ce se comportă Google ca o prințesă mofturoasă

De ce insistă așa tare specialiștii SEO să rezolvi problemele referitoare la conținutul duplicat din site? Cu ce ne supără?

duplicate content

Gândește-te: dacă ai concura pentru mâna unei prințese minunate, cu cine ai avea mai multe șanse? Cu un prinț superb sau cu doi prinți gemeni (identici sau nu) nu tocmai frumoși și nici prea isteți?

Cam așa e și cu Google. E o prințesă mofturoasă: alege cea mai bună pagină pentru o căutare. Îl doare-n search că tu ai două, dacă niciuna dintre ele nu e cea mai cea. De aceea, e important să maximizezi potențialul site-ului; să trimiți un David Gandy în luptă, nu doi Steve Buscemi.

Cum se întâmplă, în fapt? Am două pagini care arată (cam) la fel. Răspund, sau ar trebui sa răspundă, acelorași căutari. Fiecare dintre ele are o vechime, niște linkuri catre ea, pe scurt, un potențial SEO. Dacă facem din aceste două pagini una singură, vom concura în SERP (Search Engine Results Page) cu o pagină care va însuma puterea celor două, inițiale.

Acum, că știi de ce dor, hai să vedem cum putem găsi paginile duplicat:

  • în Google Search Console (ex. Webmaster Tools) – secțiunea Search Appearance – raportul HTML Improvements – vei găsi liste cu meta title-urile si meta description-urile duplicat. Probabilitatea să fie vorba despre pagini (aproape) identice, este foarte mare.
  • în site: filtrează listingurile și ia aminte la cât de mult se schimbă rezultatele din pagină. Dacă variația produselor e minoră, miroase a conținut duplicat. Poți folosi tagul canonical sau noindex pentru a rezolva problema. Decizia o poți lua numai case by case. Sau caută un specialist SEO.
  • la mână: sunt câteva probleme comune – site intreg indexat si cu www și fără, homepage-ul și simplu și cu /index.php și cu /home, pagini și cu și fără „/” la finalul URL-ului. Toate acestea se găsesc pe încercate, cu răbdare.
  • căutând pe Google un cuvânt cheie și numele site-ului, împreună. Posibil să găsești mai multe pagini similare. Aceleasi probleme ar trebui să figureze și în Google Search Console, dar nu strică să fii meticulos.
  • cautând informații despre platforma pe care o folosesti, dacă ai una predefinită. Magento, spre exemplu, creează duplicate la filtrare, dacă nu e manipulată cu maximă pricepere.
  • folosind un tool gen siteliner.com. Nu am abuzat de el, însă pare destul de precis. Merită încercat.
  • gândind. Da, știu, sunt funny, însă numai tu știi logica din spatele site-ului tău, deci și punctele sale slabe.

Când faci operațiunea asta, caută și cauza generării acestor pagini. E posibil să fie un bug care, odată rezolvat, să nu mai producă astfel de probleme. Și rămâi vigilent!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *